درهمتنیدگی و چرخش ویگنر در فضا-زمان خمیده

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه رازی - دانشکده علوم
  • نویسنده یاسر احمدی
  • استاد راهنما شاهپور مرادی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

در این پایان نامه حرکت غیر ژیودزیک ذرات جرم دار اسپین 2/1 را در میدان گرانشی در مسیری که بدون در نظر گرفتن اسپین ژیودزیک است بررسی می کنیم. با استفاده از تقریب wkb برای تابع موج در فضا زمان خمیده تصحیح o(h) را برای چرخش ویگنر ذرات اسپین 2/1 که سهم o(1) آن بر روی ژیودزیک زمانگونه صفر است محاسبه می کنیم. برای متریک متقارن شوارتزشیلد مثال خاصی را از حرکت ذره بر روی مدار دایره ای در نظر می گیریم. برای این مورد درهمتنیدگی را برای یک جفت اسپین در همتنیده ی کاملا غیر همبسته ی epr را در نظر می گیریم که همچون کیوبیت های جدا مسیر دایره ای را در همان جهت ها می پیمایند. همچنین اثر چرخش ویگنر بر روی یک جفت فرمیون درهمتنیده در فضا-زمان ریندلر مطالعه شده است. تحت یک شتاب ثابت اسپین ذرات چرخش ویگنر را تجربه خواهد کرد. اطلاعات کوانتومی کدگذاری شده در اسپین این فرمیون ها با نزدیک شدن به افق رویداد توسط چرخش ویگنر از هم می پاشد. اطلاعات متقابل یک جفت فرمیون درهمتنیده که چرخش ویگنر را تجربه می کنند در حد شتاب بینهایت به صفر میل می کند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

درهم تنیدگی در فضا زمان خمیده

فضا زمانهای خمیده و سپس درهم تنیدگی در این فضا زمان بررسی و مطالعه شده است. در نهایت درهم تنیدگی مناسب برای کارهای اطلاعات کوانتومی در فضا زمان واقعی تر خمیده ذکر شده است.

15 صفحه اول

مقایسه ذرات نسبیتی و غیرنسبیتی در فضا زمان خمیده

مطالعه ی سیستم های کوانتومی تحت تاثیر میدان های گرانشی یک شاخه ی تحقیقاتی پویا در فیزیک می باشد. در همین راستا ما نیز به بررسی رفتار ذرات کوانتومی در میدان های گرانشی می پردازیم. نکته حائز اهمیت در اینگونه بررسی ها آنست که میدان های گرانشی سبب ایجاد فضا زمان خمیده در اطراف خود می شوند بنابراین به منظور تحلیل رفتار ذرات در حضور میدان های گرانشی باید برهمکنش ذرات با فضا زمان خمیده را بررسی کنیم. ...

میدان گرانش مغناطیسی کره ی چرخان در فضا-زمان تخت و خمیده

هدف ما در این پایان نامه بررسی فضا-زمان خمیده مختل شده در حضور جرم کروی چرخان با استفاده از معادلات حاکم بر امواج گرانشی می باشد. در واقع ما ابتدا فضا-زمانی را مطالعه می کنیم که متریک زمینه آن شامل یک جمله ثابت(مشابه ثابت کیهانشناسی) باشد و سپس اثر این جمله ثابت را در حضور کره چرخان به صورت تصحیحاتی بر متریک شوارتس شیلد کره ی چرخان،میدان های الکترومغناطوگرانش و نیروی لورنتس گرانشی نشان می دهیم.

15 صفحه اول

گذار نیمه‌لپتونی B در فضا - زمان ناجابه‌جایی

 In this paper, we study the noncommutative effect on the semileptonic transition of B Ò Dlv . We replace the weak interaction vertex in the ordinary space with its counterpart in the noncommutative space. It is shown that, more new form factors are needded to describe the hadronic part of the transition amplitude. All the form factors are obtained at the lowest order of three point QCD sum rul...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه رازی - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023